Veelgestelde vragen

  • Wie is FM Administratiekantoor?

    FM Administratiekantoor is een volwaardige boekhouder en gevestigd in Oirschot.  Wij verzorgen volledig digitaal je boekhouding en belastingaangiften. Dit doen we op basis van een vast bedrag per maand.

  • Komen jullie bij mij langs tijdens een afspraak?

    Het eerste kennismakingsgesprek vindt plaats op een locatie in overleg, maar het heeft onze voorkeur om dat bij jou op kantoor of thuis te doen. We hechten veel waarde aan persoonlijk contact. Daarnaast vinden wij het belangrijk om een goede indruk van de onderneming te krijgen en een gevoel te hebben bij jou als ondernemer. 

  • Waarom FM Admininstratiekantoor?

    Voor een goede en goedkope boekhouding moet je bij FM Administratiekantoor zijn. Het enige wat jij moet doen is de facturen digitaal aanleveren, de rest doen wij. Hierdoor kun je je volledig richten op wat je leuk vindt, namelijk ondernemen. 

  • Waarom is FM Administratiekantoor zo goedkoop?

    Bij een traditioneel administratiekantoor wordt de boekhouding handmatig verwerkt; de ondernemer betaalt uiteindelijk de uren hiervoor. FM Administratiekantoor maakt gebruik van slimme software. Via deze software worden facturen, bonnen en bankmutaties automatisch in je administratie verwerkt wat zorgt voor een enorme tijdsbesparing. Hierdoor kunnen wij zeer aantrekkelijke abonnementstarieven aanbieden én jij hebt 24/7 inzicht in de actuele situatie van je onderneming. 

  • Voor wie is FM Administratiekantoor geschikt?

    Ben jij ondernemer en wil je dat de administratie 24/7 up to date is, dan is FM Administratiekantoor geschikt voor jou. De rechtsvorm maakt niet uit (eenmanszaak, VOF/CV of een BV), zolang je maar digitaal je facturen en bonnen kunt aanleveren. 

  • Wat is inbegrepen in de verschillende pakketten?

    Wij leveren het volgende bij alle pakketten (brons, zilver, goud, platina): Het verwerken van de volledige administratie, verzorgen van de BTW aangiften per kwartaal en het opmaken van de jaarcijfers.

  • Wat zit niet in mijn abonnement?

    Om online te kunnen samenwerken met FM Administratiekantoor heb je software nodig van Snelstart. Daarnaast moet je een bankkoppeling regelen zodat de bankmutaties dagelijks automatisch worden ingelezen. 

  • Wat gebeurt er als je het maximum aantal facturen overschrijdt?

    De boekhoudsoftware telt automatisch het aantal facturen en bonnetjes. Wanneer dit aantal groter is dan het aantal waar je recht op hebt, nemen wij contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Het kan zijn dat we je pakket omzetten naar een ander pakket, of dat we een maatwerk offerte uitbrengen. 

  • Wat zijn de verschillen tussen de diverse abonnementen?

    FM Administratiekantoor probeert het zo makkelijk mogelijk te maken voor de ondernemer. Wij bieden 4 pakketten aan en jij kiest welke pakket het best bij je past. Het verschil zit in het aantal facturen dat op jaarbasis wordt verwerkt. Voor alle duidelijkheid: met facturen bedoelen we alle inkoop-, verkoopfacturen en bonnen bij elkaar opgeteld. 

  • Kan ik de boekhouding zelf blijven doen?

    Ja dat kan. In dit geval maak je geen gebruik van onze standaard abonnementen; op basis van je wensen maken wij een maatwerk offerte voor je

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Via mail kun je het abonnement op ieder moment opzeggen zonder opzegtermijn. Als je in de loop van een maand opzegt dan betaal je nog voor deze volledige maand.